مرکز پرستاری آرامش

نگهداری و پرستاری کودک و سالمند

مرکز پرستاری آرامش

نگهداری و پرستاری کودک و سالمند

مرکز پرستاری آرامش
مرکز پرستاری آرامش
معتبرترین مرکز خدمات پرستاری در جنوب تهران
و شهرستان های اطراف تهران پاکدشت/ورامین/قرچک/پیشوا/شهر ری و......
با مدیریت اقلیمی
شماره های تماس
09129278172
02136257399
دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴ ق.ظ

نکات نگهداری از سالمند

    

سالمند

برای نگهداری از سالمند

اگر قرار است در خانه‌تان عزیز سالمندی زندگی کند، لازم است خانه را برای زندگی وی آماده کنید. با وجود این، بیش‌تر سالمندان ترجیح می‌دهند در خانه‌ی خودشان زندگی کنند، زیرا نمی‌خواهند باری بر گردن فرزندان‌شان باشند.

در چنین شرایطی، که عزیزان سالمند تان می‌خواهند به طور مستقل در خانه‌ی خودشان زندگی کنند، لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. ایجاد تغییراتی در خانه

ایجاد تغییراتی در خانه می‌تواند جلوی وقوع بسیاری از دردسرها را بگیرد. به عنوان مثال، می‌توانید برخی اقدامات زیر را انجام دهید:

الف. هرگونه مبلمان اضافی و به هم ریخته را که داخل و اطراف خانه قرار دارند، و راه رفتن و حرکت آزادانه‌ی عزیزان سالمندتان را در خانه دشوار می‌کنند، از سر راه بردارید.
ب. نزدیک دستشویی و حمام میله‌های کمکی تعبیه کنید. شاید این میله‌ها جلوه‌ی زیبایی نداشته باشند – ولی برای خانه‌ای که در آن سالمند زندگی می‌کند، واجب است.
پ. نصب حسگر دود با ویژگی‌های لرزشی یا با قابلیت روشن کردن چراغ‌های چشمک‌زن می‌تواند در مقایسه با دستگاه‌های قدیمی، به طور موثرتری سالمندان را از خواب بیدار کند.
ت. نصب دستگاه‌های خاصی برای دوش حمام یا شیر دستشویی که با پیشگیری از افزایش ناگهانی دمای آب، از پوست سالمندان در برابر سوختگی محافظت می‌کنند. هم‌چنین، می‌توانید دمای آب را روی ۵۰ درجه یا پایین‌تری سطح ممکن قرار دهید.

ث. مطمئن شوید تمام کابل‌ها و سیم‌ها در خانه سامان‌دهی شده‌اند و از جلوی پا کنار رفته‌اند؛ این کار از لغزش و سقوط سالمندان به زمین پیشگیری می‌کند.
ج. داخل زمین دستشویی، وان حمام، زیر دوش، و سایر نقاط لغزنده‌ی خانه لایه‌ها‌ی پلاستیکی، کفی، و پادری قرار دهید تا از لیز خوردن سالمندان جلوگیری کنید.
چ. توصیه می‌شود از حسگرهای مونوکسید کربن نیز استفاده کنید، زیرا آدم‌های سالخورده حتی در برابر میزان پایینی از این گاز مهلک آسیب پذیر هستند.
ح. از نصب روشنایی در نقاط خاصی از خانه و اطراف خانه جهت روشن کردن آن نقاط در هنگام شب اطمینان حاصل کنید. مثلا در مسیر رفتن سالمند به دستشویی یا به سمت یخچال هنگام شب به اندازه‌ی کافی نور قرار دهید تا بتوانند راه را به خوبی پیدا کنند.

چیزهای بیش‌تری نیز وجود دارند که می‌توانید به این فهرست اضافه کنید تا شرایط خانه برای زندگی کردن سالمندان بهتر شود.

 

 

نظرات (۱)

۱۳ مهر ۹۸ ، ۰۸:۱۵ محمد علیـ

درودبرشما

وب سایت پرمحتوائی دارین .

امیدوارم که موفق باشین .

 

http://birdlink.8n8.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی